Hjemmeskole#4

Så er det næstsidste dag med hjemmeskole i denne omgang. Vores 8-årige er en af de drenge, der har svært ved at sidde stille og hurtigt keder sig. Den ældste er det samme. Det faciliterer Folkeskolen ikke rigtig. Det er min erfaring, at majoriteten af de lærere, der forstår, er mænd. De har nok været igennem det samme selv.

Så jeg tænker, jeg nok fortsætter med materiale til hjemmebrug, for min søn har primært kvindeligt lærere og de synes han er skøn, men også irriterende. Med andre ord kan de ikke finde ud af at stimulere ham og give ham udfordringer.

I dag laver vi tabeltræning, historie og dansk grammatik. Denne gang opgraderer vi, så må vi jo se, om det er udfordring nok for den unge mand MUHAHAHA.

Først det nemme:

Så tager vi det sjove:

Den unge mand vil synes, det er en udfordring og gå op i det. Udelukkende på grund af emnet:

Alle svarene kan findes i en artikel i Historiebladet – det er dog kun fakta fra billedboksene, jeg har brugt. Så han skal lige læse sig igennem alle billedteksterne, før han kan finde svaret.

Og så det lidt mindre sjove, dansk sætningsanalyse. Det synes han jo faktisk var ret sjovt, da han knækkede koden.

Og så afslutter vi med:

Og så er han færdig for i dag. Det tog ham 10 minutter at lære sætningsanalyse, altså nok til at kunne fortælle sine søskende om det. Det tog ham sammenlagt 15 minutter at få styr på 7- og 8-tabellen, så jeg gider ikke at sidde og terpe i 5 timer. Han har fanget det og han keder sig.

I går så vi “His Dark Materials” sammen på HBO og han kunne stort set følge med i underteksterne. Så jeg tænker, at han er fint med. Understimuleret i skolen, men det tager vi bare herhjemme så. ☺️

Hav en god torsdag. 😏

Hilsen Stine

Author

stine@xn--blogogbger-6cb.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *